اسباب کشی ایمن و آرام با کودک

اسباب کشی دارید؟ خسته نباشید! اسباب کشی یک تجربه سخت و پراسترس است که نباید فشار روانی ای را که ایجاد می کند، نادیده گرفت. گاهی وقت ها اسباب کشی یک تغییر بزرگ در زندگی است و برای بچه هایی که احساس می کنند از محیط و فضای گرم خانه دور می شوند و دوستان نزدیک شان را از دست می دهند خیلی ناراحت کننده است، اما اگر اسباب کشی خوب مدیریت شود، افراد خانواده می توانند این کار را با استرس کمتر و لذت بیشتری انجام دهند و از ناراحتی و فشار روانی بچه ها هم پیشگیری می شود.

اسباب کشی ایمن و آرام با کودک

اسباب کشی دارید؟ خسته نباشید! اسباب کشی یک تجربه سخت و پراسترس است که نباید فشار روانی ای را که ایجاد می کند، نادیده گرفت. گاهی وقت ها اسباب کشی یک تغییر بزرگ در زندگی است و برای بچه هایی که احساس می کنند از محیط و فضای گرم خانه دور می شوند و دوستان نزدیک شان را از دست می دهند خیلی ناراحت کننده است، اما اگر اسباب کشی خوب مدیریت شود، افراد خانواده می توانند این کار را با استرس کمتر و لذت بیشتری انجام دهند و از ناراحتی و فشار روانی بچه ها هم پیشگیری می شود.

اگر شما هم در این روزها قصد اسباب کشی دارید و نگران فرزندان تان هستید، این توصیه ها و نکته ها برایتان مفید است.

برای بچه ها تصویر مثبتی از اسباب کشی ایجاد کنید

اگر فرزندتان کوچک است، بهتر است موضوع را یک باره با او در میان نگذارید. به عقیده روان شناسان کودک اگر موضوع به تدریج و با آرامش و هنگام بازی و به شکل داستان و شعر بیان شود، می تواند مثبت باشد. این کار موجب می شود اسباب کشی برای بچه ها جالب و دوست داشتنی باشد.
بچه های بزرگ تر به زمان بیشتری نیاز دارند. مطرح نکردن موضوع اسباب کشی با نوجوانان تا لحظات آخر ممکن است سبب شود احساس بدی نسبت به شما پیدا کنند و به صداقت شما بدبین شوند. آنها باید در این کار مشارکت و حق اظهار نظر داشته باشند. با آنها درباره جنبه های مثبت اسباب کشی صحبت کنید. به پرسش های شان پاسخ دهید و تاکید کنید که نظرشان برایتان مهم است.

پیش از اسباب کشی همراه بچه ها به خانه جدید بروید

پیش از اسباب کشی با بچه ها به خانه جدید بروید و فضای اطراف آن را با هم ببینید. امکانات محل جدید مانند مدرسه جدید، کتابخانه عمومی محل، نزدیک ترین پارک، مکان های تفریحی و مراکز خرید را با هم بررسی کنید. این کار احساس بهتری در آنها ایجاد می کند و کمک می کند شادی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

بچه ها را در چیدمان و دکوراسیون مشارکت دهید

بچه ها دوست دارند در خانه جدید تغییرات شخصی بدهند. حتی بچه های کوچک تر دوست دارند در رنگ و تزئینات اتاق شان نقش داشته باشند. می توانید از نوارهای تزئینی با طرح و نقشی به سلیقه خودشان استفاده کنید. برای بچه های بزرگ تر درباره نوع چیدمان جدید اتاق و وسایل جدیدی که لازم دارند، گفتگو کنید. اگر قول خرید وسیله ای را به آنها داده اید، این زمان، زمان مناسبی است.

۴) در بسته بندی و جمع آوری وسایل از بچه ها کمک بخواهید

بیشتر بچه ها از جمع کردن و بسته بندی وسایل و پیچیدن آنها در روزنامه لذت می برند. از آنها بخواهید در این کار به شما کمک کنند اما آنها را مجبور به این کار نکنید. جعبه ها را پس از قراردادن وسایل برچسب بزنید. جعبه وسایل شخصی بچه ها را با نام خودشان و اگر خواندن بلد نیستند با رنگ مشخص کنید.

۵) به بچه ها کمک کنید تا با دوستان شان ارتباط داشته باشند

اگر فرزندتان نگران است که دوستانش را از دست بدهد، می توانید یک میهمانی خداحافظی برگزار کنید و آدرس و شماره تماس خانه جدید را روی برگه های کوچکی بنویسید و به آنها بدهید. زمان مهمانی را طوری تنظیم کنید که با کارهای اسباب کشی تداخل نداشته باشد. اطمینان دهید که گاهی وقت ها او را برای دیدن دوستان قبلی اش به مدرسه و محل قبلی خواهید برد.

۶) در روز اسباب کشی برای مراقبت از بچه ها از دیگران کمک بگیرید

بهتر است در روز اسباب کشی که سرتان شلوغ است ازیک دوست یا آشنای نزدیک بخواهید مراقب بچه های کوچک تر باشد. اگر در روز اسباب کشی و هنگام جمع کردن نهایی تمام وسایل بچه ها در خانه نباشند، کارها سریع تر انجام می شود.

۷) اول اتاق بچه ها را آماده کنید

به محض رسیدن به خانه جدید سعی کنید ابتدا اتاق بچه ها را مرتب کنید. آنها برای احساس امنیت نیاز به جایی برای آرامش دارند. وسایل شخصی، اسباب بازی های مورد علاقه، عکس ها و پوسترهایشان را در دسترس شان بگذارید.

۸) به بچه ها بیشتر توجه کنید

هر چند در روزهای اول اسباب کشی اغلب تمام وقت به چیدن و مرتب کردن خانه اختصاص پیدا می کند اما نباید فراموش کرد که بچه ها در هر سنی که باشند، در این شرایط به توجه، وقت و محبت بیشتری نیاز دارند. بنابراین بهتر است هنگام رسیدن به خانه جدید به آنها بیشتر توجه شود. آنها باید با شرایط جدید هماهنگ شوند. برگشتن به برنامه های عادی خانواده مانند زمان خواب و غذا خوردن در این زمان اهمیت زیادی دارد.

۹) برای روز اسباب کشی آماده شوید

لوازم ضروری که ممکن است فرزندتان آنها را در روز اسباب کشی بخواهد و یا به آن احتیاج پیدا کنید را در یک کیف دستی قرار دهید. مقداری خوراکی و نوشیدنی، دستمال کاغذی، حوله، یک دست لباس و البته اسباب بازی مورد علاقه اش از مواردی است که باید در این کیف قرار دهید.

۱۰) ترس و اضطراب را از خودتان دور کنید

خوشبختانه بچه ها انعطاف پذیرند و ناراحتی و دلتنگی شان در زمان کوتاهی برطرف می شود و بستگی دارد که والدین شان چقدر زود سر و سامان بگیرند و زندگی به جریان عادی اش برگردد اما به طور متوسط یک ماه زمان لازم است تا بچه ها با شرایط هماهنگ شوند. اگر استرس و اضطراب دارید، به آنها اطمینان دهید که این حالت موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

۱۱) مطمئن شوید تمام جعبه ها برچسب دارند

استفاده از برچسب روی جعبه ها به شما کمک می کند راحت تر لوازم مورد نیازتان را پیدا کنید. لوازم ضروری خانواده را در جعبه ای با برچسب مشخص قرار دهید. چیزی که شما هنگام رسیدن به خانه جدید لازم دارید تنها قندان و لیوان چای نیست، فرزندتان ممکن است توپ، اسباب بازی یا حتی کتاب و فیلم مورد علاقه اش را از شما بخواهد.

۱۲) زمان مناسبی برای اسباب کشی انتخاب کنید

اگر فرزندان تان دانش آموز هستند، بهترین زمان برای اسباب کشی تعطیلات تابستانی است. در این زمان بچه ها وقت کافی برای هماهنگ شدن با شرایط جدید را دارند. در تکالیف مدرسه دچار مشکل نمی شوند و اگر قرار است به مدرسه جدیدی بروند، بهتر است در شروع سال تحصیلی این اتفاق بیفتد.

برچسب ها: بسته بندی وسایل , اسباب کشی , باربری , اتوبار , اسباب کشی ایمن ,

[ بازدید : 301 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 15 شهريور 1396 ] [ 11:29 ] [ سعید ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]